Často kladené dotazy

  • Jak si koupím jízdenku v mobilní aplikaci?
  • V aplikaci je možné vybrat konkrétní jízdenku přímo z nabídky v sekci "Jízdenky", nebo zakoupit doporučenou jízdenku k vyhledanému spojení. V obou případech zvolenou jízdenku zaplatíte svojí kartou. Aby byla jízdenka platná pro přepravu (a kontrolu) je nutné ji nejdříve aktivovat.

  • Jak se jízdenka aktivuje?
  • Jízdenku můžete po nákupu kdykoliv aktivovat a tím označit její začátek platnosti (ihned po nákupu, nebo později). Pro nákup i aktivaci jízdenky je nutné mít připojení k internetu. Kontrola už následně samozřejmě probíhá offline, bez připojení.

    Jízdenka je po dobu prvních 2 minut po aktivaci neplatná pro revizorskou kontrolu nebo kontrolu průvodčím. Nechceme černým pasažérům usnadnit zakoupení „na poslední chvíli“ před revizorem. Aplikace také poskytuje možnost aktivace jízdenky na určitý čas. V příměstských autobusech s nástupem předními dveřmi však i tato jízdenka první 2 minuty platí – řidič autobusu Vás zkontroluje, že ji máte platnou před nástupem. Autobus si nemusíte nechat ujet (více v tarifu a smluvních přepravních podmínkách PID).

    Od verze 3.2 je možné jízdenku aktivovat i dopředu na libovolný čas (např. dle vyhledaného spojení). Jízdenka pak automaticky začne platit od tohoto času a už nemusíte být online ani se dále starat o aktivaci.

    Aktivace jízdenky je vždy nevratná.

  • Kde jízdenka platí?
  • Jízdenky platí ve všech linkách PID, včetně vlaků a příměstských autobusů. Výjimkou jsou pouze 15 minutové jízdenky, které neplatí ve vlacích - ale jejich nákup v aplikaci Vás v těchto případech upozorní.

  • Co dělat v případě problému s jízdenkou?
  • Jízdenky je možné reklamovat, nebo jinak nahlásit problém. Ozvěte se na infolinku info@pidlitacka.cz. V případě, že Vám jízdenka neprávem nebyla uznána Vám budou vráceny peníze.

  • Co když se mi vybije telefon?
  • Je odpovědností cestujícího, pokud není schopen předložit platný jízdní doklad - v tomto případě není zaručena úspěšná přepravní kontrola (více ve všeobecných obchodních podmínkách).

  • Jsou v aplikaci dlouhodobé kupóny?
  • Jsou, v sekci Můj účet->Kupóny. Zatím bohužel kupóny neslouží k prokázání při kontrole! Pro to musí předcházet řádné ověření funkčnosti a dostatečné bezpečnosti systému na krátkodobých jízdenkách, stejně tak jako (hlavně) dovybavení všech kontrolních zařízení tak, aby byly schopné přečíst QR kód či NFC s dlouhodobým kupónem v aplikaci. Ale už jsme skoro připraveni!

  • Platit můžu pouze platební kartou?
  • Ano, platba probíhá vždy s využitím platební karty, ale máte na výběr z množství platebních metod. Můžete využít kartu přes platební bránu s možností zapamatování nebo možnost zapamatování karty přímo v aplikaci. Dále můžete také využít platbu pomocí aplikace Masterpass, nebo metodu Apple Pay a potvrzovat tak platby např. jen otiskem prstu. Do budoucna samozřejmě plánujeme i platbu pomocí Google Pay.

  • Kdy bude možné platit pomocí Google pay?
  • Tuto funkcionalitu chystáme spustit do začátku těchto prázdnin. V tomto jsme bohužel závislí na rychlosti implementace metody Google Pay na straně Google a banky.

  • Máte v aplikaci polohy vozů MHD?
  • Zatím ne. Reálné polohy vozů MHD budou doplněny později.

  • K čemu je mi účet v aplikaci?
  • V případě ztráty/poškození telefonu Vám budou obnoveny jízdenky – toto je velice důležité, přeci jen jde o Vaše peníze. Zároveň budete moci přeposílat nebo přijímat přeposlané jízdenky a přijímat upozornění na mimořádnosti v dopravě.

  • Platí aplikace pouze v Praze?
  • Nikoliv – je pro celý PID. S aplikací tedy můžete cestovat i ve vlacích, regionálních autobusech a na přívozech.

  • Jsou moje údaje v bezpečí?
  • Ano, jsou. Údaje o platební kartě zadáváte přímo v prostředí platební brány banky – aplikace se k nim ani nedostane. Přihlašovací údaje jsou uloženy v zabezpečeném prostředí v zašifrované podobě, k heslům se také ani naši administrátoři nikdy nedostanou.

  • Co když už kupón mám a jízdenky kupovat nechci?
  • Aplikaci můžete dál využívat jako spolehlivého průvodce hromadnou dopravou v PID. Vyhledání spojení, mapa zastávek, výluky či novinky v dopravě. Snažíme se být komplexní aplikací pro dopravu.

  • Co když si zakoupím jízdenku omylem?
  • Ozvěte se naší vstřícné infolince, nějak to vyřešíme. Ale pozor, tato jízdenka nesmí být aktivována.

  • Co znamená, že jízdenka platí až „za dvě minuty“?
  • Jízdenka je po dobu prvních 2 minut po aktivaci neplatná pro revizorskou kontrolu nebo kontrolu průvodčím. Nechceme černým pasažérům usnadnit zakoupení „na poslední chvíli“ před revizorem. V příměstských autobusech s nástupem předními dveřmi však i tato jízdenka první 2 minuty platí – řidič autobusu Vás zkontroluje, že ji máte platnou před nástupem. Autobus si nemusíte nechat ujet.

  • Kde můžu sdělit podnět na vylepšení aplikace?
  • Přes náš kontaktní formulář nebo na info@pidlitacka.cz.

  • Co se chystá v aplikaci do budoucna?
  • Máme pro aplikaci velké plány. Dlouhodobé kupóny, možnost přiřadit si svoji Lítačku a jezdit na „ročku“ v aplikaci, online polohy všech vozů MHD, placení za parkování, intermodální doprava a další.

  • V aplikaci nevidím jízdenky, které jsem si zakoupil před registrací nebo přihlášením.
  • Zakoupené jízdenky jsou připisovány k uživatelskému účtu a to buď anonymnímu (před registrací) nebo registrovanému (po registraci a přihlášení). Pokud došlo k tomu, že byly jízdenky připsány na anonymní účet a po přihlášení je v aplikaci nevidíte, můžete si je buď nechat převést na Váš ověřený uživatelský účet (pak je budete moct přenášet mezi zařízeními v rámci Vašeho účtu) nebo je využít v anonymním režimu, po odhlášení (takto je možné jízdenky využít pouze na zařízení, na kterém byly zakoupeny). Pro převedení zakoupených anonymních jízdenek kontaktujte prosím podporu na info@pidlitacka.cz a uveďte svůj registrovaný email.

    Dotazy k dlouhodobým kupónům


  • Je možné se pomocí kupónu v mobilu i odbavit? Tj. nepotřebuji již plastovou kartu?
  • Ne, kupón v mobilu ještě v tuto chvíli neslouží pro odbavení, ale bere se v potaz pro vyhledávání spojení. V případě, že vyhledáte konkrétní trasu, je Vám následně doporučena jízdenka pouze na tu část, která není kupónem pokryta.

  • Kdy se budu moci odbavit kupónem v mobilu?
  • Odbavení kupónem v mobilu bude možné v průběhu tohoto léta.

  • Jak dostanu informace o zakoupených kuponech do aplikace?
  • Informaci do mobilu lze dostat třemi cestami.

    1. Pokud máte zakoupený elektronický kupón, stačí pouze založit účet na pidlitacka.cz, přiřadit do daného účtu identifikátor s kupónem a pak se pomocí tohoto účtu přihlásit do mobilní aplikace. Kupóny se automaticky nahrají.
    2. Pokud již máte účet na pidlitacka.cz a spravujete zde své kupóny, postačí se pouze přihlásit stejným účtem do mobilní aplikace.
    3. Pokud máte papírový kupón, je možné si nastavit zakoupené kupóny do mobilní aplikace ručně. Pozor! V takovém případě si však sami musíte hlídat konec platnosti kupónu a správnost doporučené jízdenky.

  • Je možné mít informaci o zakoupených kupónech bez přihlášení?
  • Ano, informaci o zakoupených kupónech lze ručně nastavit v nastavení mobilní aplikace. Nevýhodou je, že si tyto informace musíte aktualizovat sami.

  • Co znamená doporučená jízdenka?
  • Jedná se o jízdenku, která na dané vyhledané spojení pokrývá tu část trasy, kterou nepokrývá zakoupený kupón. Pozor, jedná se o doporučenou jízdenku na dané spojení. Pokud se rozhodnete změnit trasu či jet jiným než vyhledaným spojem, nemusí být doporučená jízdenka pro vaši cestu dostatečná.

  • Mám 2 rozdílné účty pro mobilní aplikaci a web, co mám dělat?
  • Pokud chcete mít v mobilní aplikaci informaci o dlouhodobých kupónech, použijte pro přihlášení účet, který používáte na stránkách pidlitacka.cz. Pokud si přeje oba účty sloučit, případně změnit přihlašovací údaje na stránkách pidlitacka.cz, napište nám na info@pidlitacka.cz.

  • Je možné jízdenku deaktivovat ještě před její platnosti?
  • Není. Jakmile je jízdenka jednou aktivována, nelze ji zpětně deaktivovat. Důvodem je možné zneužití ze strany cestujících, kdy by bylo možné např. nastoupit do autobusu s „platnou“ jízdenkou na část cesty a následně ji zrušit.