Často kladené dotazy

  • Jak je to s tím "Beta režimem"?
  • Všechny podrobné informace najdete na speciální stránce ke konci Beta režimu.

  • Jak si koupím jízdenku v mobilní aplikaci?
  • V aplikaci je možné vybrat konkrétní jízdenku přímo z nabídky v sekci "Jízdenky", nebo zakoupit doporučenou jízdenku k vyhledanému spojení. V obou případech zvolenou jízdenku zaplatíte svojí kartou. Aby byla jízdenka platná pro přepravu (a kontrolu) je nutné ji nejdříve aktivovat.

  • Jak se jízdenka aktivuje?
  • Jízdenku můžete po nákupu kdykoliv aktivovat a tím označit její začátek platnosti (ihned po nákupu, nebo později). Pro nákup i aktivaci jízdenky je nutné mít připojení k internetu. Kontrola už následně samozřejmě probíhá offline, bez připojení.

    Jízdenka je po dobu prvních 2 minut po aktivaci neplatná pro revizorskou kontrolu nebo kontrolu průvodčím. Nechceme černým pasažérům usnadnit zakoupení „na poslední chvíli“ před revizorem. V příměstských autobusech s nástupem předními dveřmi však i tato jízdenka první 2 minuty platí – řidič autobusu Vás zkontroluje, že ji máte platnou před nástupem. Autobus si nemusíte nechat ujet (více v tarifu a smluvních přepravních podmínkách PID).

  • Kde jízdenka platí?
  • Jízdenky platí ve všech linkách PID, včetně vlaků a příměstských autobusů. Výjimkou jsou pouze 15 minutové jízdenky, které neplatí ve vlacích - ale jejich nákup v aplikaci Vás v těchto případech upozorní.

  • Co dělat v případě problému s jízdenkou?
  • Jízdenky je možné reklamovat, nebo jinak nahlásit problém. Ozvěte se na infolinku info@pidlitacka.cz. V případě, že Vám jízdenka neprávem nebyla uznána Vám budou vráceny peníze.

  • Co když se mi vybije telefon?
  • Je odpovědností cestujícího, pokud není schopen předložit platný jízdní doklad - v tomto případě není zaručena úspěšná přepravní kontrola (více ve všeobecných obchodních podmínkách).

  • Jsou v aplikaci dlouhodobé kupóny?
  • Nejsou, je to plánovaná funkcionalita co nejdříve (a spojení s novým e-shopem PID Lítačka celkově). Musí ale předcházet řádné ověření funkčnosti a dostatečné bezpečnosti systému na krátkodobých jízdenkách, stejně tak jako dovybavení všech kontrolních zařízení pro čtení QR kódů či NFC.

  • Platit můžu pouze platební kartou?
  • Ano. Můžete využít kartu přes platební bránu s možností zapamatování. Do budoucna připravujeme další platební metody, jako je masterpass, nebo Apple Pay a Google Pay.

  • Máte v aplikaci polohy vozů MHD?
  • Zatím ne. Reálné polohy vozů MHD budou doplněny později.

  • K čemu je mi účet v aplikaci?
  • V případě ztráty/poškození telefonu Vám budou obnoveny jízdenky – toto je velice důležité, přeci jen jde o Vaše peníze. Zároveň budete moci přeposílat nebo přijímat přeposlané jízdenky a přijímat upozornění na mimořádnosti v dopravě.

  • Platí aplikace pouze v Praze?
  • Nikoliv – je pro celý PID. S aplikací tedy můžete cestovat i ve vlacích, regionálních autobusech a na přívozech.

  • Jsou moje údaje v bezpečí?
  • Ano, jsou. Údaje o platební kartě zadáváte přímo v prostředí platební brány banky – aplikace se k nim ani nedostane. Přihlašovací údaje jsou uloženy v zabezpečeném prostředí v zašifrované podobě, k heslům se také ani naši administrátoři nikdy nedostanou.

  • Co když už kupón mám a jízdenky kupovat nechci?
  • Aplikaci můžete dál využívat jako spolehlivého průvodce hromadnou dopravou v PID. Vyhledání spojení, mapa zastávek, výluky či novinky v dopravě. Snažíme se být komplexní aplikací pro dopravu.

  • Co když si zakoupím jízdenku omylem?
  • Ozvěte se naší vstřícné infolince, nějak to vyřešíme.

  • Co znamená, že jízdenka platí až „za dvě minuty“?
  • Jízdenka je po dobu prvních 2 minut po aktivaci neplatná pro revizorskou kontrolu nebo kontrolu průvodčím. Nechceme černým pasažérům usnadnit zakoupení „na poslední chvíli“ před revizorem. V příměstských autobusech s nástupem předními dveřmi však i tato jízdenka první 2 minuty platí – řidič autobusu Vás zkontroluje, že ji máte platnou před nástupem. Autobus si nemusíte nechat ujet.

  • Kde můžu sdělit podnět na vylepšení aplikace?
  • Přes náš kontaktní formulář nebo na info@pidlitacka.cz.

  • Co se chystá v aplikaci do budoucna?
  • Máme pro aplikaci velké plány. Dlouhodobé kupóny, možnost přiřadit si svoji Lítačku a jezdit na „ročku“ v aplikaci, online polohy všech vozů MHD, placení za parkování, intermodální doprava a další.